Op donderdag 19 maart om 19.30 uur begint in Het Dok de algemene ledenvergadering van de bewonersvereniging Drielanden. De agenda ziet er als volgt uit:
- Opening
- Verslag algemene ledenvergadering 2019
- Mededelingen
- Benoemen nieuw bestuurslid (voorgesteld Robert Jan Reinders)
- Jaarverslag activiteiten 2019
- Werkgroepen
- Jaarrekening 2019 en verslag kascommissie
- Benoemen nieuwe kascommissie
- Begroting 2020
- Jaarplan 2020 (zie www.drielanden.nl )
- Rondvraag (vragen voor 18 maart schriftelijk indienen)
- Afscheid aftredend bestuurslid
- Korte pauze
- Minisymposium (20.30 - 22.30 uur)
Na afloop borrel
De vergaderstukken volgen nog!
Beste Drielanders,
Op donderdag 19 maart a.s. is de jaarlijkse ledenvergadering (in Het Dok om 19.30 uur). Hou de datum alvast vrij. Meer informatie over de agendapunten volgt.
Het belooft een interessante avond te worden, want na het officiële gedeelte is er een minisymposium met de titel "25 jaar Drielanden en dan?" Vragen die aan de orde komen zijn bijvoorbeeld: wat wilden we bij de start van de wijk en kon toen nog niet? Welke nieuwe ontwikkelingen kunnen we nu oppakken en hoe kunne we de remmende voorsprong (van een "vroege" ecologische wijk zijn) ombuigen naar een voorsprong.
Vriendelijke groet, het bestuur van de bewonersvereniging
Net zoals andere jaren komt er eind december weer een nieuwe afvalwijzer waarin vermeld wordt wanneer uw container wordt geleegd, het oud papier wordt opgehaald en hoe andere afvalstromen worden ingezameld. Deze afvalwijzer vindt u op de website van de gemeente Groningen. U kunt deze afvalwijzer downloaden en afdrukken.
Dit jaar is besloten de afvalwijzer niet meer op papier huis-aan-huis te bezorgen. Wethouder Chakor legt uit: “Het laten maken van een papieren afvalwijzer en het verspreiden daarvan brengt hoge kosten met zich mee. Daarnaast is duurzaamheid een belangrijke reden om geen papieren afvalwijzer meer te verspreiden. Ook kunnen wij via deze digitale wijze van publicatie belangrijke wijzigingen die in de loop van het jaar ontstaan, gemakkelijk aanpassen. Zo blijft de afvalkalender op de website altijd actueel.”
Bewoners die niet zelf beschikken over een printer of geen mensen in de buurt hebben die de afvalwijzer voor hen kan afdrukken, kunnen een afvalwijzer aanvragen bij het Klantencontactcentrum van de gemeente. Hiervoor kunt u contact opnemen met de gemeente Groningen via telefoonnummer 14 050. Onder vermelding van uw postcode en huisnummer, kan de medewerker de afvalwijzer voor u afdrukken. U kunt deze bij de balie ophalen van de locaties Kreupelstraat of Harm Buiterplein.